海足(うみあし) / Pacific Feet
信仰の対象となる偶像を破壊する時に残る二本の足から着想を得たという作品。瀬戸内国際芸術祭2016(小豆島)をかわきりに、広島(平和大通り)、福島(はじまりの美術館)、東京(スパイラルガーデン)で展示されました。日本の農耕現場で獣害対策に使用される金網やネットを素材とし、農民の労働と生産へのオマージュとして制作。当初泥足(どろあし)と名付けられたこの作品は、スマートイルミネーション横浜2018で光という新たな要素が加えられ、海足(うみあし)として再提示されています。港を介して様々な文化が溶け合う横浜という土地に立つ二足の足は、海の向こうからやってきた外来者の姿なのか、はたまた深海の世界を内蔵する巨人の人体なのか、その解釈は観客の多様な想像力に委ねられます。
Created by the idea from two feet which remain to break the idols for faith. Had been exhibited in Hiroshima (Heiwa Odori: Peace Boulevard), Fukushima (Hajimari Museum), and Tokyo (Spiral Garden), following Setouchi Triennial 2016 (Shodo Island). Made with the natural materials such as wire and net, which were used for preventing animal injury around agricultural places in Japan, as an homage for the farmers who were working and producing. At first, this was named “Doro ashi (Muddy Feet),” and appeared again with the name of “Umi ashi (Pacific Feet)” in Smart Illumination Yokohama 2018, added Light as a new element. These two feet standing on Yokohama, where various cultures are combined through a port, are a foreigner’s appearance over the sea? Or a giant’s body with a world of deep sea? You can find the answer by your imagination when you meet with this work.
Photo : Kazue Kawase (YUKAI)
CREDIT
- 機材協力
- エリーパワー株式会社、カラーキネティクス・ジャパン株式会社
- システム
- 株式会社スタイルテック
- Equipment offered by
- ELIIY Power Co., Ltd., Color Kinetics Japan, Style-tec